Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én is ilyesmire jutottam a rajzok alapján. Nem akarok fasságot mondani, de szerintem az egy Datatool csati, az angoloknál az a favorizált riasztó.
Köszönöm, találtam én is kapcsolási rajzokat, de ezt már fórumon is láttam, hogy az alarm vakdugó lehet a probléma. Relének van feltüntetve, de riasztó hiányában ez csak egy jumper, szóval lehet ott lesz kontakthiba/szakadás, legalábbis remélem. Találtam teljes service manualt is, ahol a komplett vezetékezés benne van, színesben, így lesz egy kiindulási pontom, hogy mit hol tudok mérni. Holnap nekiesek, köszönöm a válaszokat! :)
Szia,
Jól írta blackiex, egyedül annyi megjegyzést tennék, h az alarm connector egy relé lesz.
Ott kell méregetni.
Erősen kétlem, hogy a Solvart reg/rec lenne az oka.

Látatlanban nem tudok nagyon okosat mondani, de a következővel próbálkoznék: a rajzon, a mit találtam a gyújtáskapcsolóból az "alarm" csatlakozóra megy egy zöld vezeték. Annak feszültség alatt kéne lennie és ahogy látom, az alarm csati után zöld-pirosra teszi át a delejt. Ez a zöld-piros ad tápot három általad megnevezett, nem működő alegységnek is, az ECM-nek, a műszerfalnak és a benzinszivattyúnak is.

Megnézném, a zöldön megvan-e a delej, aztán megkeresném a zöld/piros huzalokat és ha a zöld oké, de a zöld/piros döglött, megkeresném ezt az alarm csatit, mert hátha ott van valami jumper, ami kiesett pl.

Már ha jó a rajz, amit találtam...

https://www.triumphrat.net/att...
Adott egy 2002-es Triumph Daytona 955i típusú motor, mely már az őrületbe kerget. Az akku nem kapott töltés, mivel a generátor kimenetén az AC feszültség megfelelő volt, az ellenállás pedig 0.5 ohm, így kapott egy Solvart feszültségszabályozót (illetve egy új akkut is). Nagyszerű, beindult a motor, töltés is volt, ellenben kevés, a 14V-os töltőfeszt nem érte el még 4 ezres fordulaton sem. A feszültségszabályozó csatlakozóit immáron stabilabb megoldással megcsináltam, ahogy azt illik. Igen, először rossz volt, én hibám. Visszaraktam mindent a helyére, gyújtás, majd indítanék és se kép, se hang. Nem teker az önindító, de még az üzemanyagpumpa sem szívja meg a benzint. Bármit csináltam, semmi. Az alábbiakat ellenőriztem:
- vészleállító (kill switch): szétszedtem, mindkét gombot kimértem multival, kapcsolásra zárnak az érintkezők. Ennek ellenére azért kipucoltam féktisztítóval, biztos, ami biztos.
- összes biztosíték: hibátlan, műszerrel is kicsengettem őket.
- relék: 6 db relét találtam a gépen, mindegyiket labortápon (de akkura kötve is) teszteltem, multival együtt. Behúz mindegyik, kontakt is van.
- üzemanyagpumpa: kivettem a tankból, direktbe kötöttem az akksira, tökéletesen szuperál.
- önindító relé: meghúz, kontakt is van.
- önindító: rövidre zártam a reléjét, teker, forgat, működik.
- generátor: mint írtam, ellenállás értékek és (amíg még beindult a motor) AC feszültség is tökéletes.

Próbáltam mind a feszszabályzót, mind pedig a generátort lehúzni és úgy indítani, semmi. Amikor a kulcsot elforgatom a gyújtáskapcsolóban, akkor működik a tompított, távolsági, index, duda, de a fordulatszámmérőn a mutató nem ugrik fel a maximumára és vissza nullára. Nincsenek egyéb HUD-on megjeleníthető információk; mint pl. km állás, nincs üres fokozat visszajelzés (a motor üresben van), sem pedig alacsony üzemanyag mennyiség (üzemanyagtartály levéve, csatlakozó is).
Továbbá néztem még:
- üres fokozat visszajelző: ám ezt nem vettem ki a helyéről. Üresben a moci, a csatlakozóhoz, és a testhez érintve kicseng a műszer. Nem hinném, hogyha 1-esben lenne a motor, akkor ne adná a kijelzőn az információkat és ne tudnám indítani.
- oldal sztender érzékelő: multiméterrel ellenállás értéket ad a 2 véghelyzetében, más-más eredménnyel.

ECU feladta volna a küzdelmet? És kérlek írjátok meg, hogy nem a Solvart fesszabi az oka, én az enyémet 3 és fél éve vígan használom. Eddig külföldi fórumokon érdeklődtem, ahol a legtöbbeknek a vészleállító és az öndindító relé biztosítéka volt a probléma. Testeléseket is néztem, amit találtam azok jók. Ami még hátravan, OBD kiolvasás. Tudom, ezzel kellene kezdeni, de az elmúlt két hétben eszembe nem jutott, hisz csak autóknál megszokott nálam ez a dolog. Ha ott nincs kapcsolat az ECU-val, akkor meg is lesz a gond, de addig hátha tudtok segíteni.
Helló! Ismét Rs 50. A motor azóta fasza lett,jön-megy,tökéletes. Viszont a tükrei azok katasztrófálisak. Állandóan elálítódik,szinte a menetszél is 😀 elállítja. Viszont nemigen jutok vele semmire,mert a középső csavar,ami gondolom rászorítana a gömbre,az valószínüleg elforog belül. Így tehát se le,se fel,szétbarmolni meg még nem akartam. A kettő szélső csavar,ami konzolhoz fogja az működik,a középső az csöcs. A kép alapján az fogja össze a gömböt,így viszont le sem lehet venni a motorról,mert nem fér ki az idom ezen hekyén az a tányéros bizbasz..
KB egy év használat után menetközben romlott el!
milyen karbi? van rajta gyorsító fúvóka? nincs a rendszer nagyon nyitva? ha befogod a légszűrőt(többségét) egy ronggyal akkor se pörög fel?
fúvókát is érdemes megmérni mert nem feltlétlen akkora amekkora rá van írva
és a fő kérdés: ment már evvel a karbival rendesen? vagy most vetted és semmit sem tudsz róla
2-szer szedtem le,kristály tiszta!
vizesbenzin a karbi alján ? mégse tiszta a karbi ?
Benzint kap rendesen?
Sziasztok!
Suzuki DRZ400 alapjárat tökéletes de ha gázt húzok/mindegy ,hogy lassan vagy gyorsan/leáll.Karbi tiszta,gyertya új,fals levegő nincs,szelep hézag-vezérlés OK,elektromos alkatrészek manuál szerinti érték szerint.Ötlet?
Igen. Hollandival, benne kipufogó réztömítéssel.
Ezek szerint a dobot akarod a leömlőhöz menetes csatlakozással odafogatni?
A lapos vége lenne a dobban, a menetes vége hollandi anyával csatlakozna a leömlőhöz. Természetesen rézzel forrasztva. A forrasztás már a dobon belül lenne a belső csőhöz, ami 28-as szénacél fűtéscsőből készülne.
A dobban már elvileg nem kéne olyan melegnek lennie, hogy a sárgaréz ne bírja, de ezt nehéz előre látni. (leömlőre nem rezeznék)
Menetes tartály átvezetőt csak réz és műanyag kivitelben láttam én is.
A keményforrasztás akkor működhet, ha rézzel készül.
Minden abban a szerencsés esetben igaz, ha a karburálás és a cső hűtése is megfelelő és nem melegszik meg annyira, hogy gond legyen belőle. Attól tartok ez így pudingpróbás lesz.
Sziasztok, egy szakmai tanácsot szeretnék kérni. Igaz nem motorszerelés, hanem kipufogó, de hátha tudtok valamit segíteni a döntésben. Bele akarok vágni a kipufogó cső (csövek - kétkamrás dobbá) átalakításába. Első körben szétszedhetősre terveztem, hogy ha mégsem sikerül elsőre, akkor még lehessen rajta könnyebben változtatni. Ezt a képen is látható 1"-os hordóátmenettel gondoltam megoldani keményforraztással a hangtompító belső csövével. Sajnos csak rézből találtam.
A kérdéseim: Tud valaki ilyet acélból?
Illetve ha keményforrsztásról
A/ Nem javasolt, mert ...
B/ Működhet.
C/ A csuda sem tudja.
A következő kérdésem a méretezés lenne majd, ha tudtok segíteni.
Nem, pedig került az akkudobozba is, meg amúgy mindenhová.
Nem volt meleg a járgány, csak a gyertyaellenőrzés miatt le kellett venni a tankot, amikor visszaraktam kipróbáltam, de mindent néztem, csak a motor alá nem. A szagra már felfigyeltem, egy olyan 2-4 deci biztos kiment mindenhová.
Csak nem gyújtottad fel a motort?
Na. Hogy jár, aki nem rendesen csatlakoztatja a benzinpumpa csonkjára a benzincsövet?
(...és beindítja a motort.)
Titok a pontos tipusa a motornak? Konnyebb osszekaparni a tipusspecifikus hibajelensegeket, ha ismert a motor, porlaszto tipusa…
volt olyan 80-as évekbeli motorom aminek a légszűrő box hiányos volt ugyanígy leállt gyors gázhúzásra
egy pezsgőtablettás alu henger pont passzolt a szívótorok felé menő összekötő gumiba aztán addig fúrogattam rá a lyukakat míg jól ment de nem fulladt gázadásra
abban még nem volt gyorsító fúvóka+ pumpa
Két lehetséges dolog, ha minden más ki van lőve:
- benzinszint a porlasztókban
- szívótraktus tömítettsége (ebben a gagyi szűrő is benne van: ha túl sok cúgot enged be, kiritkul a keverék és befullad hirtelen rántásnál, pl. tipikusan ez a tünet, amikor az airbox gumijai nem tömítenek, vagy valami barom lekapta a komplett légszűrőházat és direktszűrőkkel aggatta tele)
sziasztok. egy problémás kérdésben kérnék segitséget.
vetetm egy 37éves suzukit
sor 4.
indul pöcc röff,de hirtelen gázadásra lehörög,söt van hogy le is áll.
karbi kristálytiszta,benzinszint tökéletes,fúvókák gyáriak,pilot csavarok gyári beállitáson,szinkon belöve.
mégis ezt csinálja.
akkor pörög ki ha a légszürö felét letakarom. akkor viszont tiltásig lehet pörgetni.
utángyártott kinai légszürönek tünik ami benne van,de lehet hogy nézzek bele másikat?gyárit?
Koszi, en kb. 10-12 eve vettem, azota en mindig a rozsaszinu, aluminiumhoz valot rakom bele. Hogy az elozo gazda mit hasznalt, az mar mindegy is. Ezert is vagyok azok az allasponton, hogy ha mar nem zehetem meg, hogy ujat, vagy szinte ujat vegyek, akkor inkabb nem is veszek semmit.